Go fuck yourself, and take the world with you while you're at it.


Nu lider det mot sitt slut...

Enbart ett par dagar kvar nu, nästa fredag avslutar jag min utbildning, på både gott och ont.
Just nu är jag förbannad över att lärarna valt att;
1. Ändra schemat
2. Bestämt sig för att vi ska bedriva mer tid i köket på platser vi varit massor på, istället för de platser vi haft lite tid på.
3. Inte ge oss ett skit i tid till alla våra teoretiska uppgifter, uppsatser och arbeten som måste vara inne till nästa vecka.

Det finns fan inte någon logik i deras agerande alls.

Dessutom är jag åter igen vansinnig på studievägledaren på Komvux som uppenbarligen (återigen) inte kan (eller vill) sköta sitt jobb.
Jag var där häromdagen då jag behöver få mer information till hur man går till väga för att söka merkostnadslån för kurskostnaden på skrivarakademin jag sökt till hösten. Tror du att hon visste något? Nej.

Först fick hon för sig att jag skulle skriva under en lapp som skulle bifogas till rektorn på Komvux i Vänersborg. Han skulle sedan se över den och bestämma ifall HAN ville betala min utbildning (som om han skulle ha något och göra med vilken skola och utbildning jag söker på folkuniversitetet).

Sen fick jag guida henne genom CSNs hemsida för att visa vad merkostnadslån innebar, och att man kunde söka det via CSN, men då var man tvungen att kontakta dom.
Sagt och gjort, hon ringer och frågar sina kontakter på CSN. Efter att ha blivit runtkopplad till diverse folk som verkar ha ungefär lika stort arbetsintresse som studievägledaren så lyckas hon få tag i någon som ska veta mer om det hela.
Men då har inte hon tid för mig mer (jag menar, jag fick ju bara vänta i 1 vecka för att få komma in till henne och få min CSN-lån-ansökan utav henne) så hon ger mig ett nummer som jag ska ringa själv och ta reda på hur man ska göra för att få merkostnadslån.

Det var dessutom MIN uppgift att ringa och ta reda på vilken datum min utbildning slutar nästa år, för det kunde inte hon maila och fråga via sina kontakter eller till skolan själv, nej.

Så nu sitter jag för det första med en massa teoretiska arbeten att göra klart, två telefonnummer till stockholm som ingen vill svara på och med en ovilja att gå och arbeta i ett sketet storkök som någon jävla bambatant imorgon (ännu värre, jag ska vara i servering nästa vecka, en kurs som jag också hade gått klart enligt förra schemat) och ingen tid till något.

Tack för den utmärkta planeringen, och för att man inte får tid till att göra klart alla arbeten ni gett oss under våra 4 praktikveckor.


Det enda jag kan se fram emot just nu är hösten. Då kan jag sitta vaken när jag vill och låta min kreativa sida flöda. Skriva frenetiskt på nätterna och knarka te, det blir grejer det.

Kommentarer

Skriv något konstruktivt:

Vem är du?
Groupie?

E-mail: (leder till privata sexmail från mig)

URL/Egen blogg?

Vad vill du ha sagt?

Trackback
RSS 2.0