Eldsjäl

Fick mig en rejäl funderare inatt...

Varför lever man inte det liv man vill leva? Ska det verkligen vara så svårt att göra det man tycker är roligast i livet? Många personer pratar på att man måste göra nödvändigt tråkiga saker för att få tid och pengar att göra det man finner roligt i livet, är det verkligen så att man måste kämpa med motgångar, skit och allmänt förjävligt tråkiga och trista saker i livet för att få gynna sig tid man faktiskt uppskattar?

Jag är stolt 25 år och har inte en aning om vad jag vill med livet än. Efter alla år ute på arbetsmarknaden, prövat en hel del olika jobb och studerat det ena och det andra så har jag egentligen bara kommit fram till en endaste sak;

Jag vill skapa, designa, fantisera och konstruera saker. Jag har en oändlig fantasi att skriva av mig tankar, idéer, intriger, historier och världar. Likaså älskar jag att teckna, designa och bygga estetiskt. Det som kanske är mest ironiskt är att jag alltid varit sådan, och inte förräns nu vet jag att det verkligen är något som aldrig någonsin kommer gå ur mig.

Jag kan mina goda sidor och jag utnyttjar de till fullo, jag är även bekant med mina negativa sidor och har lärt mig att komma överens med dem, att acceptera att de är en del av mig.

Jag finner mig studerande till "kock". Varför? Jo för att jag älskar att laga mat, finner det oerhört roande att kunna servera och duka ett bord rätt, att kunna använda min fantasi för att skapa nya maträtter. Jag finner mig idag fast i en 1-årig utbildning som inte kommer ge mig något på arbetsmarknaden, den mättar bara mitt behov på kunskap och ger mig mer insikt. Men när jag är klar är jag ingen kock, det har älskade komvux sett till. Jag har enbart klargjorda kurser inom hygien, näringslära och diverse matlagning. När jag är klar så är jag tillbaka till ruta 1.

När sommaren kommer blir det att söka till Göteborgs bartenderskola, 4 veckor och sen kompetens nog att anställas som bartender. Förhoppningsvis ger mina dåvarande matlagningskunskaper mig en bredd till anställning och en möjlighet att hjälpa till i köket om så skulle behövas. Helt ärligt så kommer jag aldrig nöja mig med ett arbete om jag inte får utrymme för min fantasi och finner det roligt, tyvärr är det så.
Jag varken kan eller vill uppoffra X antal år på en industri för att få en bra lön i utbyte mot ett liv där glädjen, spontantiteten och JAG försvinner.

Förändringar är på gång, 2010 kommer bli året då det händer. Exakt vad vet jag inte än, men det kommer bli ett startskott för mig. Jag är trött på all tristess, att inte få utrymme för mina talanger och min kreativitet.

Jag är dessutom arg på mig själv efter att vinterns vanor, mat och alkoholvanor satt sig. Från och med nästa vecka börjar jag mitt nya schema där jag simmar 1,5 timme varje dag måndag, tisdag, onsdag och torsdag. Söndagskvällar blir det joggingrunda, ingen mer dricka, godis, chips och ingen mer skräpmat tills solens strålar börjat värma gatorna till dryga 20 grader och sommaren är kommen.

Jag har ett par kilo att plocka, målet är att behålla 70kg Kenny och att återbygga lite muskler. Det kommer inte bli någon jävla tid på gymmet för mig, jag simmar och inget annat. Bättre träning finns inte, och kroppen blir därefter.

Har dessutom ett jävligt fint tatueringsmotiv på G, ska sitta över hela höger överarm. Nu ska jag bara trolla fram pengar ur min oändliga plånbok till det hela.

För att avrunda.
Jag är och kommer alltid förbli, en eldsjäl.

Kommentarer
Postat av: Elinore

Det låter som att du har ambitionerna att göra ett riktigt bra år av 2010 :) Hoppas allt går bra.



Jag är nyfiken på vad det är för tatuering du ska göra ^^

2010-01-20 @ 23:32:36

Skriv något konstruktivt:

Vem är du?
Groupie?

E-mail: (leder till privata sexmail från mig)

URL/Egen blogg?

Vad vill du ha sagt?

Trackback
RSS 2.0