Warhammer weekend

Då var helgen avklarad.

I fredags stack jag hem till Isak och spelade och målade upp lite av mina liggande VC. Hobby-intresset har definitivt smugit sig tillbaka, och jag är mer sugen än någonsin.
Väl där så dök inom kort både Abel, Patrik och Lillen upp, så vi var ett rejält gäng.

Lördagen drog vi till Wizard games i gbg där Isak, Abel och Lillen skulle vara med i en mega-battle som avslutning på en ett-årig kampanj. Det tog sin tid ska jag säga..

Vi var där strax innan kl 10.00 och kom igång strax därefter. När klockan var en bit över 22.00 så var det över. En intressant idé till ett scenario måste jag säga, men tyvärr inte särskilt balancerat. I vilket fall som helst hade vi rejält kul, och som vanligt var lokalen fylld till taket med folk som såg ut som en blandning av inspelningen till Wrong turn 3 och snuskgubbar till någon tysk mature-porrfilm. Jag var tyvärr tvungen att utbyta några ord med dessa varelser när jag skulle låna någon enstaka färgburk jag inte hade med mig. Fick ett intressant svar tillbaka iaf;

- Finns det någon Chaos black man kan låna?
- Öh, vad ska du ha den till? *räcker den till mig*
- Måla kanske? *tar emot den och går och sätter mig*

Får tacka alla för en trevlig lördag och framförallt Magnus som ensam arbetade den lördagen. Folket som var med i mega-battlen var dessutom trevliga, särskilt gänget "Blå Kanot" har jag en viss förkärlek för.

Nu är det söndag och jag ska ta itu med att städa min lägenhet, det ska bli (notera ironin) jävligt roligt. Jag bjuder er på några mobilkamerabilder iaf;



Kommentarer

Skriv något konstruktivt:

Vem är du?
Groupie?

E-mail: (leder till privata sexmail från mig)

URL/Egen blogg?

Vad vill du ha sagt?

Trackback
RSS 2.0