Sick of it all!




Den här hösten har varit skit, i stort sett varannan vecka har jag blivit sjuk och nu mår jag skit igen. Som om inte detta vore nog så har något stört ekonomiskt problem dykt upp i december månad.

Av någon anledning som varken jag, rektor på komvux eller CSN vet så ska jag och mina kollegor på yrkesutbildningen få 4000:- mindre än vanligt i december, tack för det beskedet.

Trots mina prestationer om att få veta varför så får jag nu inget svar.
Var senast där igår och skulle visa på det faktum att jag inte fått ”mer” pengar någon annan månad (som rektorn sa kunde vara anledningen till så låg utbetalning i december) men då satt han i möte. Sagt och gjort så skrev jag en långt och utförligt brev till honom där jag tog upp mina tidigare utbetalningar (och jämförde de med föregående år från komvux) och bevisade således att VI FÅR 4000 MINDRE ÄN VI BORDE. Jag bad honom dessutom att omgående kontakta mig, men idag har jag då inte fått höra något. Så vitt jag vet så skiter väl dom i vilket, det är ju inte deras pengar.

Så jag förbereder mig för det värsta, jag ska klara December månad på 3910:- från CSN (notera att jag har fullt studielån men ändå inte får ett skit) och 600:- i bostadsbidrag. Bara min hyra är på 3978/månad så ni kan ju börja räkna efter det på de räkningar jag kommer kunna betala. För att inte tala om julklappar, och mat. Men mat har jag börjat vänja mig vid är något som inte finns hemma hos mig. En limpa med bröd eller två i månaden, sen får jag äta i skolan och/eller hos andra, eller helt enkelt stå över maten för en dag eller två, jag överlever.

Nu sitter jag här dagen innan jag ska göra det sista provet för terminen och mår skit. Huvudet dunkar och jag fryser som fan. Jag har för en gångs skull tagit tabletter för huvudvärken och den eventuella febern (jag verkligen vägrar äta medicin och tabletter normalt sett) så något dämpat är det väl antar jag.

Men nu ska jag sluta beklaga mig, för snart är det nyår och då kan man återigen hoppas på ett bättre kommande år, något som säkerligen inte sker men ändå. Hoppet är ju det sista som lämnar människan sägs det.

En ”rolig” sak som jag fick veta för några dagar sedan är att min far hade försökt nå mig genom syrran, varför då kan man fråga sig? Jo, för han har uppenbarligen skaffat sig ett förhållande igen ^^
Ja men åh vad kul, jag ska bara glömma bort det faktum att enda gångerna du faktiskt hör av dig till mig så är du full som ett jävla as eller klagar på att vi aldrig kommer och besöker dig. Du kanske ska ta det i åtanke innan du ringer och tror att jag kommer bry mig om ditt liv när du skiter fullständigt i mitt.

Jag har ett nytt nyårslöfte till 2010:
Jag ska aldrig mer prata med min far.

Kommentarer

Skriv något konstruktivt:

Vem är du?
Groupie?

E-mail: (leder till privata sexmail från mig)

URL/Egen blogg?

Vad vill du ha sagt?

Trackback
RSS 2.0