Anno domini 2009

Hur vi än vrider och vänder på det så är året snart slut för vår del.
Nu stundar den sista dagen, och början på ett nytt år, vad det nu innebär?

Många är människorna som varken bryr sig, eller ser nyår som något särskilt alls, och väljer därmed att ignorera firandet och stanna hemma. Personligen har nyår alltid varit en slags mental flykt för mig, man vill på något sätt ljuga för sig själv om att allt det dåliga med föregående år är över, och ett nytt år betyder nya upplevelser, nya löften och massor av nya chanser till lycka.

Frågan är dock, är det verkligen så?

Tideräkningen är olika för olika platser i vår sketna värld, så vad betyder då egentligen nyår om inte alla ens firar det samtidigt? Är det kanske bara en av alla ursäkter att få konsumera alkohol utan att ens nära och kära börjar oroa sig för att du blivit alkoholiserad, precis som en av alla de där lill-lördag:arna som du ständigt använder som ursäkt för att glömma vardagen. I vilket fall som helst så är det ett av alla val i livet, precis som allt annat. Måhända att festa på nyår är lika onödigt som att supa sig full på tjeckisk vodka den där söndagskvällen innan jobbet börjar, men oavsett så är det en flykt från verkligheten. En önskan om att saker vore väldigt annorlunda, eller åtminstone kommer att bli det.

Jag väljer att fira mitt nyår som en slags lögn, en temporär fristad där allt sker på mina vilkor och värden runtom inte existerar. Jag väljer att fira mitt nyår för att jag ser det som ett steg närmare slutet, ett slut på allt hyckleri och falska människor. Jag väljer att fira mitt nyår för att mitt nyår är mig.



Kommentarer
Postat av: Tvåhundraklubben

Bra skrivit i vanlig ordning. Ditt verbala är MVG. Kanske inte helt delar dina tankar, men förstår.

2009-12-30 @ 15:55:26

Skriv något konstruktivt:

Vem är du?
Groupie?

E-mail: (leder till privata sexmail från mig)

URL/Egen blogg?

Vad vill du ha sagt?

Trackback
RSS 2.0